Clasa a X-a Fișe de lucru - Microsoft Office Excel

Fişa 1

Deschideţi aplicaţia Microsoft Office Excel şi, începând din celula A1, creaţi un tabel care va conţine orarul clasei tale.
   
Cerinţe:

1.      Iniţializaţi foaia de calcul astfel: orientarea paginii Tip Vedere /Landscape;
2.      Formataţi textul tabelului folosind diferite fonturi;
3.      Umpleţi celulele tabelului cu diferite culori;
4.      Bordurile tabelului vor fi formatate cu stiluri diferite de linii şi culori;
5.      În antetul paginii inseraţi, în secţiunea din centru, textul TIC pentru dezvoltare personală, font Comic Sans, iar în secţiunea din stânga, data şi ora;
6.      Fişierul creat va fi salvat cu numele Orar_Nume_Prenume în folderul Portofoliul_Nume_Prenume de pe Desktop.

Discutaţi între voi care sunt formatările pe care le veţi aplica tabelului.

Fişa 2


Deschideţi aplicaţia Microsoft Office Excel şi realizaţi un tabel precum cel din modelul de mai jos:





















Cerinţe:
  1. Iniţializaţi foaia de calcul astfel: orientarea paginii Tip Vedere, mărimea paginii A4,  marginile paginii 2 cm;
  2. Completaţi tabelul pe coloanele: Preţ şi Vânzări în anul 2014 chiar dacă sunt fictive;
  3. Calculaţi încasările utilizând o formulă simplă;
  4. În subsolul foii de calcul inseraţi, în secţiunea din drepta, textul Dealer DACIA, font Arial Black;
  5. Inseraţi pe foaia de calcul o imagine sugestivă;
  6. Fişierul creat va fi salvat cu numele Dacia_Nume_Prenume în folderul Portofoliul_Nume_Prenume de pe Desktop.


Fişa 3

Deschideţi aplicaţia Microsoft Office Excel şi introdu de la tastatură numere de mai jos, după modelul:

















Calculaţi suma numerelor în celula C10 cu ajutorul unei formule.

Fișa 4
 Folosind aplicaţia Microsoft Excel să se creeze tabelul excursie , cu oferte de excursii având următoarea structură:

Nr. crt.
Destinaţie
Număr  zile
Cost total
Cost zilnic
Ţara
Oraş
Să se realizeze următoarele prelucrări:
a) Completarea tabelului cu datele pentru 8 destinaţii (nu se va completa coloana Cost zilnic);
b) Calcularea şi completarea coloanei Cost zilnic;
c) Ordonarea  după Cost total  în  mod crescător;
d) Elaborarea unei diagrame, convenabil aleasă, pentru a pune în evidenţă ponderea costului total pentru fiecare localitate.

Fișa 5
Folosind aplicaţia Microsoft Excel, să se creeze tabelul  carti cu următoarea structură:

Autor

Titlu

An apariţie

Nr. exemplare

Preţ

Să se realizeze următoarele prelucrări:
a) Completarea tabelului cu datele pentru 8 autori;
b) Afişarea cărţilor apărute într-un an ales;
c) Calcularea numărului total al cărţilor apărute într-un an ales;
d) Reprezentaţi grafic raportul Titlu/nr. exemplare.

Fișa 6
Folosind aplicaţia Microsoft Excel, să se creeze tabelul examen cu următoarea structură (la cele trei probe se pot înregistra numai note între 1 si 10):

Nume candidat
Note obţinute
Medie
Rezultat
Proba 1
Proba2
Proba 3

Se vor realiza următoarele prelucrări:
a) Completarea tabelului cu datele pentru 8 candidaţi, fără coloanele Medie si Rezultat;
b) Datele din coloana Medie se vor calcula ca medie aritmetică a celor trei probe doar pentru candidaţii care au obţinut note≥5 la toate probele şi 0 în caz contrar;
c) Ordonarea candidaţilor după  Medie în  mod descrescător, iar la medii egale vor fi ordonaţi alfabetic;
d) Completarea coloanei Rezultat, cu Admis sau Respins după Medie.

Fișa 7
Folosind aplicaţia Microsoft Excel, să se creeze un tabel cu 8 coloane Nr. crt., Numele si prenumele, Media1, Media2, Media, Abs1, Abs2, Total Abs ce vor fi completate cu cel puţin 8 înregistrări.
a) Datele din coloana Nr. crt. se vor completa cu ajutorul cursorului de umplere. Datele din coloana Media se vor calcula astfel: (Media 1 + Media 2)/2.  Datele din coloana Total Abs sunt egale cu Abs1 + Abs2;
b) Realizaţi un subsol care să conţină: aliniat la stânga numele dirigintelui, centrat numele foii de calcul, în dreapta data şi ora curentă;
c) Să se sorteze alfabetic datele din tabel;

d) Pentru mediile aflate între 7 şi 9 aplicaţi un format condiţional astfel încât valorile care respectă condiţia să fie scrise într-un chenar pentru care se va folosi linie continuă de culoare roşie, pe un fundal de culoare galbenă, având culoarea albastru.

Fișa 8
Folosind programul de calcul tabelar, se creează tabelul  elevi care are structura de mai jos şi unde: Medier = media la disciplina “Limba şi literatura română”, număr  real cu două zecimale; Mediem = media la disciplina “Matematica”, număr real cu două zecimale; Medie = media generală, număr real cu două zecimale.

Nume
Prenume
Clasa
Medier
Mediem
Medie
Promovat

Să se realizeze următoarele prelucrări:
a) Completarea tabelului cu datele pentru 8 persoane (se vor presupune minimum două clase). Nu se vor completa coloanele Medie şi  Promovat;
b) Calcularea valorilor pentru caracteristicile Medie şi Promovat;
c) Realizarea diagramelor după Clasa pe alte foi de lucru;
d) Calcularea numărului de elevi care au media generală mai mică decât media de promovare.

Fișa 9
Folosind programul de calcul tabelar, editaţi următorul text ce cuprinde oferta de componente hardware a unui magazin:

Categorie produs
Articol
Preţ fără TVA
TVA
(19%)
Preţ cu TVA

a)  Completaţi tabelul cu datele pentru 8 articole (nu se va completa coloana Preţ cu TVA).
Setaţi prima foaia de calcul a agendei de lucru astfel: - format A4, margini: sus 1,62 cm, jos 1,45 cm, stânga 1,35 cm, dreapta 1,3 cm, antet 1,29 cm, subsol 1,5 cm;
b)  Calcularea şi completarea coloanei Preţ cu TVA;
c)  Localizaţi în acest text cuvintele “HDD” si înlocuiţi-le cu “hard-disc”;
d) Extrageţi din această foaie de calcul date separat, în trei foi de calcul, referitoare la următoarele componente: monitor, placa video, hard–disc.

Fișa 10
Să se realizeze următorul tabel, folosind Microsoft Excel, pentru evidenţierea vânzărilor de produse de la o societate comercială:

Cod salariat
Anul
Trim 1
Trim 2
Trim 3
Trim 4

a) Setaţi prima foaie de calcul a agendei de lucru astfel: - format A4, margini: sus 1,95 cm, jos 1,93 cm, stânga 1,62 cm, dreapta 1,63 cm, antet 1,03 cm, subsol 1,02 cm, orientare verticală, centrată vertical;
b) Realizaţi un antet care să conţină: aliniat la stânga SITUATIE, centrat VANZARI, în dreapta numărul paginii;
c) În a doua foaie de calcul realizaţi un grafic care să reflecte vânzările angajaţilor în anii 2006 si 2007;
d) Redenumiţi foaia de calcul Sheet1(Foaie1) cu numele VANZARI1; redenumiţi foaia de calcul Sheet2(Foaie2) cu numele VANZARI2.

Fișa 11
Folosind aplicaţia Microsoft Excel trebuie realizată o situaţie centralizatoare referitoare la procentul de promovabilitate la proba de informatică susţinută de elevii celor 6 licee de informatică din judeţ, în ultimii 5 ani, în cadrul examenului de bacalaureat. Situaţia va cuprinde :
a) Un titlu : "SITUATIA PROMOVABILITATII la proba Informatica"; un antet : numele instituţiei coordonatoare (inspectoratul şcolar), numărul de înregistrare;
b) Un tabel care conţine, pe linii, numele liceelor şi procentele de promovare în ultimii 5 ani;
c) Un grafic sugestiv care să permită o analiză calitativă şi comparativă a datelor;

d) În subsolul paginii se trec numele şi funcţia celui care întocmeşte situaţia şi data curenta.

Fișa 12
Să se construiască o foaie de calcul care să conţină următorul tabel : 
Cod
Produs
Preţ
TVA
Cantitate
Preţ total 

a) Cunoscându-se pentru fiecare produs codul, preţul şi cantitatea, să se calculeze TVA, ca 19% din Preţ şi Preţul total, ca produs dintre Cantitate şi suma dintre TVA şi Preţ;
b) Să se filtreze datele afişând numai produsele pentru care cantitatea este cuprinsă între două valori stabilite;
c) Să se afişeze apoi toate înregistrările, să se anuleze filtrarea şi să se ordoneze datele descrescător după preţul total;

d) Pentru produsele cu Preţ total >50 aplicaţi un format condiţional astfel încât valorile care respectă condiţia să fie scrise îngroşat, culoarea albastru.

Fișa 13
Să se construiască un tabel în Microsoft Excel care să conţină datele din tabelul următor, astfel
încât denumirea coloanelor să fie centrată şi îngroşată:
Nr. crt.
Denumire produs
Nr. produse
Pret
 a) Să se adauge o coloană, după coloana Preţ cu denumirea Total;
b) Să se actualizeze tabelul prin calcularea valorilor din coloana Total;
c) Să se adauge o linie la sfârşitul tabelului. Pe această linie, în celula din coloana Denumire produs se va scrie Statistici, în celula din coloana Nr. produse se va scrie - cu ajutorul formulei Excel - numărul total de produse, în celula din coloana Preţ se va scrie - cu ajutorul formulei Excel - preţul minim, iar în celula din coloana Total se va scrie - cu ajutorul formulei Excel - suma totală;

d) Ultima coloană să aibă un chenar cu margini duble. 

Fișa 14
Folosind aplicaţia Microsoft Excel, să se creeze un tabel cu 8 coloane Nr. crt., Numele si prenumele, Media1, Media2, Media, Abs1, Abs2, Total Abs ce vor fi completate cu cel puţin 8 înregistrări.
a) Datele din coloana Nr. crt. se vor completa cu ajutorul cursorului de umplere. Datele din coloana Media se vor calcula astfel: (Media 1 + Media 2)/2.  Datele din coloana Total Abs sunt egale cu Abs1 + Abs2;
b) Realizaţi un subsol care să conţină: aliniat la stânga numele dirigintelui, centrat numele foii de calcul, în dreapta data şi ora curentă;
c) Să se sorteze alfabetic datele din tabel;

d) Pentru mediile aflate între 7 şi 9 aplicaţi un format condiţional astfel încât valorile care respectă condiţia să fie scrise într-un chenar pentru care se va folosi linie continuă de culoare roşie, pe un fundal de culoare galbenă, având culoarea albastru.

Fișa 15
 Folosind aplicația Microsoft Excel, să se creeze registrul de lucru examen.xlsx cu următoarea structură
Nume candidat
Note obținute
Teza
Medie
Rezultat
nota I
nota II
nota III







 Se vor realiza următoarele prelucrări:
a)    Completați tabelul cu datele pentru 10 candidați, fără coloanele Medie si Rezultat.
b)    Datele din coloana Medie se vor calcula știind că teza reprezintă 25% din medie.
c)    Ordonarea candidaților după Medie în mod descrescător, iar la medii egale vor fi ordonați alfabetic.

d)    Utilizând o funcție Excel afișați în mod automat în coloana Rezultat textul “promovat” pentru medii mai mari sau egale cu 5 și “corigent” în caz contrar.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu