Fişa 1
Deschideţi aplicaţia Microsoft Office Excel şi, începând din celula A1, creaţi un tabel care va conţine orarul clasei tale.
Cerinţe:
1. Iniţializaţi foaia de calcul astfel: orientarea paginii Tip Vedere /Landscape;
2. Formataţi textul tabelului folosind diferite fonturi;
3. Umpleţi celulele tabelului cu diferite culori;
4. Bordurile tabelului vor fi formatate cu stiluri diferite de linii şi culori;
5. În antetul paginii inseraţi, în secţiunea din centru, textul TIC pentru dezvoltare personală, font Comic Sans, iar în secţiunea din stânga, data şi ora;
6. Fişierul creat va fi salvat cu numele Orar_Nume_Prenume în folderul Portofoliul_Nume_Prenume de pe Desktop.
Discutaţi între voi care sunt formatările pe care le veţi aplica tabelului.
Fişa 2
Deschideţi aplicaţia Microsoft Office Excel şi realizaţi un tabel precum cel din modelul de mai jos:
Cerinţe:
- Iniţializaţi foaia de calcul astfel: orientarea paginii Tip Vedere, mărimea paginii A4, marginile paginii 2 cm;
- Completaţi tabelul pe coloanele: Preţ şi Vânzări în anul 2014 chiar dacă sunt fictive;
- Calculaţi încasările utilizând o formulă simplă;
- În subsolul foii de calcul inseraţi, în secţiunea din drepta, textul Dealer DACIA, font Arial Black;
- Inseraţi pe foaia de calcul o imagine sugestivă;
- Fişierul creat va fi salvat cu numele Dacia_Nume_Prenume în folderul Portofoliul_Nume_Prenume de pe Desktop.
Fişa 3
Deschideţi aplicaţia Microsoft Office Excel şi introdu de la tastatură numere de mai jos, după modelul:
Calculaţi suma numerelor în celula C10 cu ajutorul unei formule.
Nr.
crt.
|
Destinaţie
|
Număr zile
|
Cost
total
|
Cost
zilnic
|
|
Ţara
|
Oraş
|
||||
Să se realizeze următoarele prelucrări:
a) Completarea tabelului cu datele pentru 8 destinaţii (nu se va completa
coloana Cost zilnic);
b) Calcularea şi completarea coloanei Cost zilnic;
c) Ordonarea după Cost total în mod
crescător;
d) Elaborarea unei diagrame, convenabil aleasă, pentru a pune în evidenţă
ponderea costului total pentru fiecare localitate.
Fișa 5
Folosind aplicaţia Microsoft Excel, să se creeze
tabelul carti cu următoarea structură:
Autor
|
Titlu
|
An apariţie
|
Nr. exemplare
|
Preţ
|
Să se realizeze următoarele prelucrări:
a) Completarea tabelului cu datele pentru 8 autori;
b) Afişarea cărţilor apărute într-un an ales;
c) Calcularea numărului total al cărţilor apărute într-un an ales;
d) Reprezentaţi grafic raportul Titlu/nr.
exemplare.
Fișa 6
Folosind aplicaţia Microsoft Excel,
să se creeze tabelul examen cu următoarea structură (la cele
trei probe se pot înregistra numai note între 1 si 10):
Nume
candidat
|
Note
obţinute
|
Medie
|
Rezultat
|
||
Proba 1
|
Proba2
|
Proba 3
|
|||
Se vor realiza următoarele prelucrări:
a) Completarea tabelului cu datele pentru 8 candidaţi, fără coloanele Medie
si Rezultat;
b) Datele din coloana Medie se vor calcula ca
medie aritmetică a celor trei probe doar pentru candidaţii care au obţinut
note≥5 la toate probele şi 0 în caz contrar;
c) Ordonarea candidaţilor după Medie în mod descrescător, iar la medii egale vor fi
ordonaţi alfabetic;
d) Completarea coloanei Rezultat,
cu Admis sau Respins după Medie.
Fișa 7
Fișa 7
Folosind aplicaţia Microsoft Excel, să se creeze un tabel
cu 8 coloane Nr. crt., Numele si prenumele, Media1, Media2, Media, Abs1,
Abs2, Total Abs ce vor fi completate cu cel puţin 8 înregistrări.
a) Datele din coloana Nr. crt. se vor completa cu
ajutorul cursorului de umplere. Datele din coloana Media se vor calcula
astfel: (Media 1 + Media 2)/2. Datele din coloana Total Abs sunt
egale cu Abs1 + Abs2;
b) Realizaţi un subsol care să conţină: aliniat la stânga
numele dirigintelui, centrat numele foii de calcul, în dreapta data şi ora
curentă;
c) Să se sorteze alfabetic datele din tabel;
d) Pentru mediile aflate între 7 şi 9 aplicaţi un format condiţional astfel
încât valorile care respectă condiţia să fie scrise într-un chenar pentru care
se va folosi linie continuă de culoare roşie, pe un fundal de culoare galbenă,
având culoarea albastru.
Fișa 8
Fișa 8
Folosind
programul de calcul tabelar, se creează tabelul
elevi care are structura de mai jos şi unde: Medier =
media la disciplina “Limba şi literatura română”, număr real cu două zecimale; Mediem = media
la disciplina “Matematica”, număr real cu două zecimale; Medie = media
generală, număr real cu două zecimale.
Nume
|
Prenume
|
Clasa
|
Medier
|
Mediem
|
Medie
|
Promovat
|
Să se realizeze următoarele prelucrări:
a) Completarea tabelului cu datele pentru 8 persoane (se vor presupune
minimum două clase). Nu se vor completa coloanele Medie şi Promovat;
b) Calcularea valorilor pentru caracteristicile Medie şi Promovat;
c) Realizarea diagramelor după Clasa
pe alte foi de lucru;
d) Calcularea numărului de elevi care au media generală mai mică decât
media de promovare.
Fișa 9
Folosind programul de calcul tabelar, editaţi următorul
text ce cuprinde oferta de componente hardware a unui magazin:
Categorie
produs
|
Articol
|
Preţ
fără TVA
|
TVA
(19%)
|
Preţ cu
TVA
|
a) Completaţi tabelul cu datele
pentru 8 articole (nu se va completa coloana Preţ cu TVA).
Setaţi prima foaia de calcul a agendei de lucru astfel: - format A4,
margini: sus 1,62 cm, jos 1,45 cm, stânga 1,35 cm, dreapta 1,3 cm, antet 1,29
cm, subsol 1,5 cm;
b) Calcularea şi completarea
coloanei Preţ cu TVA;
c) Localizaţi în acest text
cuvintele “HDD” si înlocuiţi-le cu “hard-disc”;
d) Extrageţi din această foaie de calcul date separat, în trei foi de
calcul, referitoare la următoarele componente: monitor, placa video, hard–disc.
Fișa 10
Să se realizeze următorul tabel, folosind Microsoft
Excel, pentru evidenţierea vânzărilor de produse de la o societate comercială:
Cod
salariat
|
Anul
|
Trim 1
|
Trim 2
|
Trim 3
|
Trim 4
|
a) Setaţi prima foaie de calcul a agendei de lucru astfel: - format A4,
margini: sus 1,95 cm, jos 1,93 cm, stânga 1,62 cm, dreapta 1,63 cm, antet 1,03
cm, subsol 1,02 cm, orientare verticală, centrată vertical;
b) Realizaţi un antet care să conţină: aliniat la stânga SITUATIE, centrat
VANZARI, în dreapta numărul paginii;
c) În a doua foaie de calcul realizaţi un grafic care să reflecte vânzările
angajaţilor în anii 2006 si 2007;
d) Redenumiţi foaia de calcul Sheet1(Foaie1) cu numele VANZARI1; redenumiţi
foaia de calcul Sheet2(Foaie2) cu numele VANZARI2.
Fișa 11
Fișa 11
Folosind aplicaţia Microsoft Excel
trebuie realizată o situaţie centralizatoare referitoare la procentul de
promovabilitate la proba de informatică susţinută de elevii celor 6 licee de
informatică din judeţ, în ultimii 5 ani, în cadrul examenului de bacalaureat.
Situaţia va cuprinde :
a) Un titlu : "SITUATIA PROMOVABILITATII la proba
Informatica"; un antet : numele instituţiei coordonatoare (inspectoratul
şcolar), numărul de înregistrare;
b) Un tabel care conţine, pe linii, numele liceelor şi
procentele de promovare în ultimii 5 ani;
c) Un grafic sugestiv
care să permită o analiză calitativă şi comparativă a datelor;
d) În subsolul paginii se trec numele şi funcţia celui
care întocmeşte situaţia şi data curenta.
Fișa 12
a) Cunoscându-se pentru fiecare produs codul, preţul şi cantitatea, să se calculeze TVA, ca 19% din Preţ şi Preţul total, ca produs dintre Cantitate şi suma dintre TVA şi Preţ;
Fișa 12
Să se
construiască o foaie de calcul care să conţină următorul tabel :
Cod
|
Produs
|
Preţ
|
TVA
|
Cantitate
|
Preţ
total
|
a) Cunoscându-se pentru fiecare produs codul, preţul şi cantitatea, să se calculeze TVA, ca 19% din Preţ şi Preţul total, ca produs dintre Cantitate şi suma dintre TVA şi Preţ;
b) Să se filtreze datele afişând numai produsele pentru care cantitatea
este cuprinsă între două valori stabilite;
c) Să se afişeze apoi toate înregistrările, să se anuleze filtrarea şi să
se ordoneze datele descrescător după preţul total;
d) Pentru produsele cu Preţ total >50 aplicaţi un format condiţional astfel încât
valorile care respectă condiţia să fie scrise îngroşat, culoarea albastru.
Fișa 13
Fișa 13
Să se construiască un tabel în Microsoft Excel care să conţină datele din
tabelul următor, astfel
încât denumirea coloanelor să fie centrată şi îngroşată:
Nr. crt.
|
Denumire produs
|
Nr. produse
|
Pret
|
a) Să se adauge o coloană, după coloana Preţ cu denumirea Total;
b) Să se actualizeze tabelul prin calcularea valorilor din coloana Total;
c) Să se adauge o linie la sfârşitul tabelului. Pe această linie, în celula
din coloana Denumire produs se va scrie Statistici, în celula din coloana Nr.
produse se va scrie - cu ajutorul formulei Excel - numărul total de produse, în
celula din coloana Preţ se va scrie - cu ajutorul formulei Excel - preţul
minim, iar în celula din coloana Total se va scrie - cu ajutorul formulei Excel
- suma totală;
d) Ultima coloană să aibă un chenar cu margini duble.
Fișa 14
Folosind aplicaţia Microsoft Excel, să se creeze un tabel
cu 8 coloane Nr. crt., Numele si prenumele, Media1, Media2, Media, Abs1,
Abs2, Total Abs ce vor fi completate cu cel puţin 8 înregistrări.
a) Datele din coloana Nr. crt. se vor completa cu
ajutorul cursorului de umplere. Datele din coloana Media se vor calcula
astfel: (Media 1 + Media 2)/2. Datele din coloana Total Abs sunt
egale cu Abs1 + Abs2;
b) Realizaţi un subsol care să conţină: aliniat la stânga
numele dirigintelui, centrat numele foii de calcul, în dreapta data şi ora
curentă;
c) Să se sorteze alfabetic datele din tabel;
d) Pentru mediile aflate între 7 şi 9 aplicaţi un format condiţional astfel
încât valorile care respectă condiţia să fie scrise într-un chenar pentru care
se va folosi linie continuă de culoare roşie, pe un fundal de culoare galbenă,
având culoarea albastru.
Fișa 15
Fișa 15
Folosind aplicația Microsoft Excel, să se creeze registrul de lucru examen.xlsx cu următoarea structură
Nume candidat
|
Note obținute
|
Teza
|
Medie
|
Rezultat
|
||
nota I
|
nota II
|
nota III
|
||||
Se vor realiza următoarele prelucrări:
a)
Completați tabelul cu datele pentru 10 candidați, fără
coloanele Medie si Rezultat.
b)
Datele din coloana Medie se vor calcula știind că teza reprezintă 25% din medie.
c)
Ordonarea candidaților după Medie în mod descrescător, iar la medii
egale vor fi ordonați alfabetic.
d)
Utilizând o funcție Excel afișați în mod automat în
coloana Rezultat textul “promovat”
pentru medii mai mari sau egale cu 5 și “corigent” în caz contrar.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu